
خدمات و سرویس ها

بارچینی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
اين دستورالعمل به منظور استفاده كساني كه دست اندر كار چيدن و بسته بندي كالا، تخليه و بارگيري كالا، بازرسي كالا و چيدمان كانتينرها بر روي هم هستند، تهيه گرديده و توصيه هاي مفيدي نيز براي آنها دارد. تخصصي ترين ارگان بين المللي IOR تجارب خود را در اين زمينه به طرق زير بيان ميدارد:
رانندگان وسايل حمل و نقل جاده ای، پرسنل راه آهن و افرادي كه با حمل ريلی سروكار دارند، پرسنل بندري و انبارها، افراد مسئول تخليه و بارگيري كالا، كاركنان كشتی، افرادي كه كالا را از بسته بندی خارج مينمايند، مديران بخش كرير و فروش شركتهاي حمل و نقل و نمايندگان شركتهای حمل و نقل در مكانهای عملياتی نظير بنادر، ايستگاههاي راه آهن و ترمينالهاي جاده ای دست اندر كار مباحث اين فصل ميباشند.
در صورت عدم بسته بندي كالا بصورت اصولي و عدم توجه به بارگيري يا تخليه كالا از / به كانتينر و همچنين چيدمان غلط كانتينرها بروی هم و چيدن كانتينرها در محوطه های غير استاندارد و نظاير آن خطراتی به بار خواهد آمد كه جبران آن بسيار سخت و يا غير ممكن ميباشد.
مقررات مقاوله نامه بين المللي CSC ميبايست مورد عمل و استناد كليه عوامل بالا قرار گيرد. مقررات IMDG در مورد كالاي خطرناك در حمل دريائی MULLAS بسيار مهم ميباشد. كانتينر براي حمل بدفعات زياد طراحی گرديده و از استحكام كافی برخوردار است. بنابراين بسته بندی نادرست و يا هرگونه عمليات غير معمول كه باعث صدمه به كانتينر گردد قابليت استفاده مجدد از كانتينر را كاهش داده و يا بكلي از بين خواهد برد.
کانتينر وسيله اصلي در حمل و نقل چند وجهي است و بسياري از اوقات خود را در روي كشتي سپري ميكند. بنابراين آگاهي از انواع نيروهاي وارده بر كانتينر و كالا و شرايط فيزيكي داخل كانتينر بجهت نم و رطوبت و دهها فاكتور ديگر، رعايت كامل استانداردهای بسته بندي كالا بالاخص بجهت ويژگی خاص حمل و نقل دريائی بسيار حائض اهميت ميباشد.

30
سال تجربه در حمل و نقل و خدمات لجستیک

